Wynardtage ‎– Close II Death (E-noxe, 2013)


wynardtagec2dCierpliwy to ja jestem, ale do pewnego momentu. Dlatego też dużo czasu sobie dałem odkąd przybyła mi nowa płyta Wynardtage wsparta winylowym singlem.

„Poskipowałem” oczywiście od razu i dlatego dałem sobie nieco luzu by ochłonąć. I tak minęło pół roku, no może trochę mniej, bo wreszcie jakoś w maju posłuchałem… ale znów musiałem odczekać, by coś o płycie na spokojnie napisać.

Jak się domyślacie po tych słowach za dobrze nie jest nawet przy całej mojej sympatii dla „depresyjnego usposobienia” Kaia Arnolda.

Ten album w zasadzie jest wydłużoną EP-ką, wydłużoną do granic wytrzymałości nośnika jak i słuchacza. Zawiera tylko 7 nowych kawałków, a reszta (dodając winyl) to ponad 10 rmxów.

Ale najpierw autorskie wersje – te klepią, trzepią padami z ‚virusa’ i mają wybitnie klubowy charakter, jednak poziom ich oscyluje w okolicach parkietu. Harsh-disco, bo na pewno już nie electro przyprawia mnie o lekką nerwicę, a „ballada” „Ohne Dich” to najgorsza wersja darkwave (przy okazji to chyba najgłupsza i najbardziej tandetna ze stylistyk muzycznych; disco-polo jest już bardziej autentyczne) jaką tylko można potraktować słuchacza (zarówno w oryginale jak i konwersji Blutengel).

A skoro zszedłem na rmxy… tych jest sporo i wydawać by się mogło, że takie nazwy jak Suicide Commando, Cephalagy, Nachtmahr, Amduscia czy Die Braut poradzą sobie z materiałem wzorowym, ale co począć kiedy źródło było skażone. Ten z ostatnich wymienionych się broni, a także mroczny-jak-lubię „Regret” pod opieką Acylum, ale ten utwór pochodzi z poprzedniego krążka Wynartage i oryginalnie jest niezły.

Co począć, cierpliwość mam to i poczekam na kolejny album licząc, że Kai znów wpadnie w jakiś kanał, przestanie produkować roztańczone hity i rzuci na uszy znów nieco mroku.

http://www.deezer.com/album/7129135

http://wynardtage.bandcamp.com/track/close-ii-death-cd-preview

http://www.discogs.com/Wynardtage-Close-II-Death/release/5144743

Skomentuj

