Gui Boratto – Abaporu (Kompakt, 2014)


guiboratoabaporuFormuła techno jest jak zombie – straszy i śmierdzi… jest tylko odwrotnie proporcjonalnie popularna.

Zacząłem zaczepnie tę notkę o czwartym albumie brazylijskiego producenta, ale nagrywający regularnie dla Kompaktu muzyk ma tak samo jak i wydawca już niewiele wspólnego z techno. I dobrze, bo nie lubię swądu trupa.

To zdecydowanie jego najlżejszy album, z piosenkami w postaci „Please Don’tTake Me Home”, ”Get Party Started”, „Wait For Me” czy singlowym „Take Controll” ale i zawierający kapitalne tech-house’y w progresywnych okładkach. Z „tej drugiej strony płyty” najbardziej pasuje mi spokojnie wiercący się arpeggiami „22” i utwór otwierający. A i nie wzgardzę ocierającym się o indie-dance „Indigo” (w którym pobrzmiewają mi echa The New Division… w których z kolei słychać echa… itd… bo współczesna muzyka jest trochę jak Matrioszka).

Nie jestem ortodoksyjnym zwolennikiem techno, więc zupełnie nie mam problemu z zaakceptowaniem zmian jakie wprowadził do swej muzyki Boratto. Mi się to podoba, choć jak znam swe gusta, za rok nie będę specjalnie tęsknił za tym wydawnictwem… bo muzyki zaczałem słuchać kiedy jeszcze techno nie było na świecie i mam nieco inne fundamenty 🙂

ps.
Moja recenzja tej płyty ukarze się w listopadowym (tak sądzę) numerze Laifa, więc w formie zajawki zacytuję siebie:

„Zarówno niemiecki wydawca Kompakt jak i brazylijski producent to ikony techno i minimalu… kiedyś. Obecnie obie „marki” zapuściły się na lżejsze, spokojniejsze, bardziej mainstreamowe wody. […]”


http://wimp.pl/album/33999012
http://www.deezer.com/album/8569473
http://www.kompakt.fm/releases/abaporu_2xlp_cd
http://www.discogs.com/Gui-Boratto-Abaporu/master/706863

Skomentuj

