Simian Mobile Disco – Whorl (Anti-, 2014)


simianmobiledisco_whorl…przepraszam, a techno to gdzie? No jest, tylko na szczęście nie współczesne.

Na samą myśl, że z obowiązku posłucham tej płyty robiło mi się jakoś drętwo, bo po ostatnich suchych jak las bliski samozapłonowi produkcjach straciłem całą sympatię do duetu. Ale poskipowałem i żarówka się zapaliła… nie ta żarówka co ostrzega, tylko ta co sygnalizuje zdziwienie – jakoś mało rytmu…

Po ochłonięciu i odpowiednim odczekaniu, obowiązek wezwał (reca do Laifa) i posłuchałem, raz, drugi, trzeci i chyba nawet czwarty. I nie mam wątpliwości, mimo, że to płyta nie wybitna to bardzo dobra. Urzekająca analogowym brzmieniem…

Rzucę cytat z recenzji, która powinna pokazać się w listopadowym wydaniu magazynu:
„[…] ”laptopom wstęp wzbroniony”, bo Ford i Shaw wykręcili cały materiał na żywo, analogowymi gałkami, przekładając kabelki w modularach, sklejając patterny tradycyjnymi sekwencerami rejestrując na taśmie i to w trzy dni.[…]”

…oraz sentymentem do czasów techno z Detroit, kumkania rytmami jak Gerd czy Speedy J i retro-futurystycznej atmosfery.
Nie powiem, że cały album mnie intryguje, ale pierwsze 30 minut jest co najmniej świetne, a reszta wybiórczo dobra.

Na pewno trzeba posłuchać będąc znudzonym współczesnym techno.

 

 

http://wimp.pl/album/33906776
http://www.deezer.com/album/8457805
http://www.discogs.com/Simian-Mobile-Disco-Whorl/master/732890

Skomentuj

