Slam – Reverse Proceed (Soma, 2014)


slam_rpWham-Bam-Slam” – no i jest wreszcie nowy album bardzo długogrający, ale nie na nerwach, bo nie ma „bam”.

Slam jest tego typu wykonawcą, który wydaje płyty przepisowo, raz na kilka lat, więc mimo niemal ćwierć wieku działania to dopiero ich 5 katalogowy studyjny krążek. Taki odstęp zapewnia mi komfort, że to co dostanę będzie wypieszczone, przemyślane i niebanalne. I taka w istocie jest ta płyta, ale nie koniecznie te walory muszą iśc w parze z oczekiwaniami stylistycznymi.

Po singlach, które regularnie śledzę nie spodziewałem się wokalnych przebojów, będąc nastawiony na techno… wyczynowe.
Ale pierwsze minuty, które przerodziły się w minut kilkanaście uradowały mnie tak, że liczyłem na więcej spokoju jakim rozpoczęło duo. Ale nie ma lekko – ciężary też przyszły, jednak te wybrane na album są konkretnie dobre. Nie rewelacyjne, ale na pewno gatunkowo spełnione. Mam co prawda lekkie wrażenie, że Slam odbili nieco w stronę stechnicyzowanego Black Doga… ale może jest zupełnie na odwrót… pogubiłem się kilka lat temu.

W każdym razie to płyta, którą każdy wiekowy technik-elektronik zaliczyć musi by wyrobić sobie własne zdanie czy woli Slam IDM-owy czy bitowy. Ja na pewno zaliczę się do tej pierwszej grupy.

 

 

 

http://wimp.pl/album/33848287
http://www.deezer.com/album/8551475
http://www.somarecords.com/shop/music/soma_cd105/
http://www.discogs.com/Slam-Reverse-Proceed/release/6252013

One thought on “Slam – Reverse Proceed (Soma, 2014)

  1. Bardzo ładny ambient. Spodziewałem się czegoś bardziej rozmytego, w stylu Jeffa Millsa, a tu proszę: można spokojnie odróżniać poszczególne kawałki.
    Bardzo przyjemny odpoczynek po bardzo dobrym, mocnym „Collection Data”.

Skomentuj

