Asura – Radio Universe (Ultimae, 2014)


asura_radiounivSpokojnie, na pewno coś się za chwilę wydarzy…

Projekty Asura i Aes Dana (panowie mieli wspólną przeszłość) konkurują u mnie, choć zazwyczaj moje ucho bardziej gila ten drugi. Co prawda AD po ostatniej ciekawej płycie (2012) pokusił się w 2013 o remaster krążka z 2003 roku, więc nie wiadomo co nowego przyszykuje, ale Asura wyskoczył z ekstremalnie ambientowym krążkiem, który nieco mnie zaskoczył. Niestety niezbyt pozytywnie.

Lubię ambient, formy przewlekłe, medytacyjne i uspokajające a nawet polarne jednak „musi być jakieś życie na osiedlu”. Ostatnio nawet pozagłębiałem się w kolejnych wykonawców łączących neo-klasykę z elektroniką i mimo spokoju, łagodności jest w tych dźwiękach wiele do wysłuchania (sprawdźcie, bo nie będę prawdopodobnie o nich pisał: A Winged Victory For The Sullen, Panoptique Electrical, Paul Jebanasam, Slow Dancing Society). Natomiast Asura wypuścił ambient oparty na stagnacji niczym góra lodowa, o którą rozbijam się jak ten statek, na którego dziobie stał chłopiec krzycząc „jestem królem świata”…

Płyta długo dronuje, ale jakoś nie potrafiła wprowadzić mnie w stan katatoniczny. Gdzieś w okolicach 3/4 swej długości zaczynają kiełkować rytmy, jednak nie są na tyle oryginalne by przyćmić te które proponował muzyk choćby na uroczym „Oxygene”.

Aby być umiarkowanie sprawiedliwym płytę posłucałem dwa razy – raz z oddzielnych plików a drugi raz w formie zmiksowanego CD.
Pozostając nieprzekonanym oddaję Was w te mętne odmęty.

 

 

 

 
http://wimp.pl/album/36683244
http://www.deezer.com/album/8867241
http://www.discogs.com/Asura-Radio-Universe/master/748827

Skomentuj

