Etnica – In Dub (EtnicaNet, 2014)


etnicaindubGdyby babcia miała wąsy, toby była dziadkiem.”

…dobra wiem, że to kawał z brodą… a wcale, że nie, bo to przysłowie i to z wąsami 🙂

Będąc bardziej precyzyjnym to Etnica doprawiła sobie dready i rozbujała mnie, i mam nadzieję Was. Zabawa w „udubawianie” własnych kompozycji wcale nie jest czymś odkrywczym (pamiętamy pewnie Hallucinogen, Killing Joke, Massive Attack i kilku innych) ale jak już się raz zasmakuje tego cyfrowego połączenia nowoczesności z tradycją to musi się podobać.

Oczywiście reinterpretacje mogły by być nudne, no ale nie są. Nie są może też jakoś szczególnie wybitne, ale spełniają swą funkcję – radują i bujają, szczególnie w tych momentach, które w sposób bardziej oczywisty cytują pierwowzory.

Nie ma co kryć, ja cyfrowy dub uwielbiam (oho, chyba czas odświeżyć składankę z Planet Dog „Feed Your Head”) i dobrze się składa, że pojawia się ta płyta, bo planowałem następny suplement Drewutni pod hasłem „Mam to w dubie” ;]
A tam chciałbym aby pojawił się mój faworyt tego wydawnictwa – „Deep East” (jeśli tylko będzie pasował do miksa).

Jak na razie słuchałem dwa razy i zakładam, że po kilku następnych mi się w końcu znudzi, ale na pewno przy najbliższych odsłuchach będę się dobrze bujał.

http://www.discogs.com/Etnica-Etnica-In-Dub/release/6299980
http://www.psyshop.com/shop/CDs/etn/etn1cd019.html

Skomentuj

