Sahar Z. & Guy Mantzur – Time (Lost & Found, 2014)


GuyMantzur_SaharZ_TimeProgresywne odrabianie pańszczyzny.

Izraelski progressive to, jak niektórzy wiedzą, dla mnie najlepsza forma impresji tej muzyki i mimo dekady z tymi dźwiękami wciąż przychylam się ku nowym produkcjom. O ile solowe produkcje Sahar Z. traktuję pobieżnie o tyle Guy Mantzura mam na celowniku (być może pamiętacie jego bardzo dobry krążek z 2013 „Moments” z rewelacyjnym „This is Mayehm” – grałem go w Drewutni dIY 001 – https://drewutniadd.wordpress.com/2014/06/15/drewutnia-diy-13-01-2014/).

Tym razem chłopaki nagrali cały album po kilku niezłych singlach sięgających jeszcze 2010 roku. I tylko się cieszyć, nawet jeśli materiał nie jest tak dobry jak ostatnia solówka Mantzura. Brakuje mi tu nieco jakiejś głębszrej myśli, klimatu, który spowodowałby to „ah & oh” choć pierwszym trzem numerom jak i „Time To Trasure” czy „The Greenwich Tunnel” wiele nie brakuje.
Być może na moją lekko negatywną ocenę wpływa długość płyty, trwającej blisko 2h (tak, tak, kompozycje mają średnio 10 minut!) przez co obcowanie w tak hipnotycznym klimacie zaczyna nieco nużyć. Także nieco mniej podobają mi się numery idące w deep house… ale rozumiem, jest moda, to trzeba się realizować… może DJ-e z Warszawy zagrają ;]]]

Dla mniej wytrwałych dostępny jest 1’20” ciągły miks kawałków i być może od takiej właśnie wersji powinniście zacząć przygodę z tą płytą, do której opisania zabierałem się od początku grudnia 2014.

Na pewno na ubogiej, jak popularność WindowsPhone, klasycznej progresywnej stylistyce ten album wart jest poznania. Ja obcowałm z nim jakieś 4 razy i myślę, że jeszcze z nim nie skończyłem… wciąż odkrywam nowe chwile oderwania w ciągu tych dwóch godzin.

ps.
Płytę wydał sublabel Bedrock prowadzony przez Guy J – piszę to w ramach rekomendacji.

 

 

http://www.deezer.com/album/9263474
https://pro.beatport.com/release/time/1405290
http://www.discogs.com/Sahar-Z-Guy-Mantzur-Time/master/792768

Skomentuj

