Echotek – Progressive Soul (Synergetic, 2014)


echotek_prgsvsoul„Jednostajne prasowanie duszy.

Coś mnie wzięło, może i nawet opętało! Po udanym albumie Sonic Entity było mi mało i przypomniałem sobie, że zalegam z odsłuchem albumu „Progressive Soul” izraelskiego producenta, Echotek. Przy tej okazji okazało się, że nie zapoznałem się jeszcze ze wznowieniem jego debiutanckiej płyty z 2003 oraz dwoma singlami z 2011. Nadrobiłem zaległośc hurtowo wczoraj a dziś zabrałem się za obecną płytę.

Skoro pochłonąłem aż w takich ilościach to możecie być pewni, że nie wynudziłem się, co więcej pierwszy album „Application Rate” uważam za niezwykle dobry i po 12 latach brzmi kapitalnie a wciąga jak połączenie Atmosa z X-Dreamem. No ale zajmę się tym nowym.

Specjalnie złego słowa powiedzieć nie mogę, ale i dużo dobrego również. Wydaje mi się, że muzyka Micha Yossefa straciła nieco na impecie i głębi, a może wciąż podświadomie porównuję do przesłuchanej wcześniej jego pierwszej płyty i Sonic Enity.
Nie chcę mówić, że album jest słaby, absolutnie nie, po prostu miałem co do niego nieco większe oczekiwania. Znajdują się na nim wciągające kawałki jak np. „Low Frequences”, „Lost & Found” czy otwierający „Alternative Creation”. Jednak balans między głębszymi zawijasami a uproszczonymi pod parkiet tłuczkami jest zbyt duży. Mam także zburzony obraz całości poprzez zróżnicowanie brzmień między numerami, jakby powstawały w innych warunkach lub na zupełnie innym sprzęcie. Nie wiem czy będę jeszcze wracał do tej płyty, myślę że nie, a jeśli tak to pewniej wykroję z niego ciekawą EP-kę.

http://www.deezer.com/album/7315637
http://wimp.pl/album/25332061
https://pro.beatport.com/release/progressive-soul/1224360
http://www.discogs.com/Echotek-Progressive-Soul/release/5565317

Skomentuj

