Brodinski – Brava (Parlophone / Warner, 2015)


brodinski_bravaChyba zgłupiałem! Podoba mi się muzyka, której nie lubię.

Ta płyta miała po prost fuksa!
Po pierwsze, kiedy dotarł do mnie krążek Brodinskiego, zastanawiałem czy posłucham go w całości. Ale skipując kawałek po kawałku, by stwierdzić czy mnie ta produkcja zainteresuje, postanowiłem dać jej szansę.

Po drugie, album odłożyłem na tzw drugi etap… a płyty z tak zaklasyfikowane rzadko doczekują na moje przesłuchanie (no chyba, że w przyszłości pojawia się dobra płyta dawnego wykonawcy, wtedy to uzupełniam „bazę w głowie” i wyciągam ze „sterty”).
A po trzecie z jakiegoś powodu brzmienie tej płyty nie dawało mi spokoju i bez większych opóźnień po nią sięgnąłem. Jednak…

…i do dziś dziwię się sobie jak to możliwe, że ta płyta mi się podoba i miałem ją okazję posłuchać już kilkukrotnie.

Co to za muzyka? No taka, której nie lubię – rapowana i na hip-hopowych bitach. No ale musi być w tym przecież jakieś „ale”.
Jak kojarzę hip-hop to brzmieniowo Brodinski mocno nawiązuje do old-schoolowego ‚miami-bass’, bez seksualnych podtekstów, lecz stosując klasyczne TR-owe bębny oraz do nowszej nawijanki ‚grime’. Pomiędzy bity wsadza, niczym dobrą zaprawę, potworny BAS (taki, że mógłby wyrwać okna z okuć), na to wrzuca raperów obu płci z rodzimej Francji, a do tego by nie zamęczać tzw hip-hopem rozpędza momentami kawałki do prędkości techno podsycając je buzującym elektro-litami.

No dobra, jestem w stanie uznać moją porażkę w przekonywaniu Was do posłuchania czegoś co w zasadzie jest prawie hip-hopem, ale puśćcie tę muzę ziomkom to nierozkminią. Bo to nie jest konwencjonalnie rozumiany hh – ni to gangsta, ani flegma z UK, czy miękka buła paryska z Francji.

PS.
Pierwszy numer jest nieco zmyłkowy, bo technicznie gna niemal od samego początku (przez co jest moim ulubionym), ale reszta numerów potrafi do siebie przekonać. Ta mikstura stylistyk rozsadza głośniki.

 

 

 

http://www.deezer.com/album/9700300
http://wimp.pl/album/41363972
http://www.discogs.com/Brodinski-Brava/master/808633
https://itunes.apple.com/us/album/brava/id965362357

Skomentuj

