Monarchy – Abnocto (Hacan Sound, 2015)


Monarchy-AbnoctoTak się robi fajny pop, który nie spodoba się od razu.

Jak połączyć Daft Punk i Stevie Wondera? Właśnie tak jak na albumie „Abnocto”! Trzeci longplay Anglików przynosi pop
jak w opakowaniu doskonałych czekoladek. A w środku zawartość nie rozczarowuje, choć wymaga kilku kęsów by się przekonać.

Po zapowiadającym album singlu „Disintegration” nie robiłem sobie żadnych nadziei. Gdy płyta została oficjalnie wydana spróbowałem po małych fragmentach każdego z kawałków i odłożyłem na tzw. „później / może kiedyś”… i tylko dzięki temu, że wypadł mi wyjazd za miasto z towarzystwem, którego nie mogłem męczyć bardziej wyrafinowanymi dźwiękami zapakowałem ten materiał do iPoda i w drogę…
…a ta mimo pierwszego dość ostrego numeru wypadła umiarkowanie przyjemnie a muzyka wystarczająco intrygująco by chętnie, już w samotności, wrócić do płyty ponownie w warunkach mobilnych. Ten drugi raz, gdy mogłem sobie pozwolić na nieco szerszy gest kręcenia gałką ‚volume’, sprawił, że do płyty wróciłem raz jeszcze na domowym sprzęcie. I nudy nie zaznałem! Jest dobra zabawa, radocha i bezpretensjonalny elektroniczny pop, ale daleki od formatowania pod listy przebojów czy klubowe mrowiska gdzie króluje np. Avicci. A poza roztańczonymi numerami na płytę trafiło kilka „ballad” trącających wpływami nowego białego r’n’b.

Ta płyta może znaleźć się w letnim zestawie wyjazdowym, a taki kawałek jak „It’s all know” koniecznie wrzućcie na swoją dzienną playlistę.

 

 

http://www.deezer.com/album/9437728
http://listen.tidalhifi.com/album/39450247
http://www.discogs.com/Monarchy-Abnocto/master/807432

Skomentuj

