Lars Leonhard – Passenger At Night (BineMusic, 2015)


larsleonhard_passengers„Lato jest i nie mam ochoty na bryzę znad norweskich fiordów.”

…żeby nie było, Lars Niemcem a nie Norwegiem jest, ale specjalizuje się w dub-techno owianym chłodem spod podbiegunowych rejonów. Tylko jak długo można tkwić w tak specyficznej i jednorodnej stylistyce?

Z ochotą podjąłem się zadania posłuchania nowego albumu, ale trud okazał się niezwykły. Walczyłem z opadającymi powiekami, zmuszałem dłonie do dalszej pracy na klawiaturze, a umysł musiałem ratować temperówką.
Leonhard mimo mej sympatii tym razem wypadł bardzo słabo, nawet pod względem produkcyjnym.
Schematyczne rozwiązania, przewidywalne brzmienia, płaszczyzny osłuchane do znudzenia. Nic mnie w tej muzyce nie zaintrygowało, mimo że lubię tę stylistykę. Może to wina pory dnia, słońca za oknem, ale przesłuchanie całości za jednym i drugim razem wypadało nużąco.
Może następnym razem, przy kolejnym albumie.

PS.
Na streamingach płyty jakoś nie uświadczyłem , więc odnotuję dwa numery, które mi się bardziej podobały:
„So Close So Far” i przede wszystkim tytułowy za cudowne piano. Dobrać jeszcze np. „Hang In The Balance” (może jeszcze jeden) i była by to dobra EP-ka?

https://itunes.apple.com/us/album/passenger-at-night/id989635518
http://www.binemusic.de/bine033cd-uk
http://www.discogs.com/Lars-Leonhard-Passenger-At-Night/release/7005499

Skomentuj

