[BOCZNICA] Teenage Wrist – Dazed (Pale Wave, 2015)


teenage_wrist-dazedCzasem warto cofnąć się o dwie dekady i powspominać.

Zakładam, że projekt Teenage Wrist jest jedynie sporadycznym spotkaniem dwóch muzyków – Kamtin Mohager, filar indietronikowo-rockowego The Chain Gang Of 1974 oraz Marshall Gallagher (Swing Hero). O ile pierwszą z nazw bardzo lubię i dostarcza mi niesłabnącej rozrywki, o tyle wiedzę o drugim z muzyków musiałem sobie uzupełnić by prawidłowo odebrać to co chłopaki nagrali pod wspólną nazwą.

A nagrali płytę retrosentymentalną, a może nawet będącą echem tributu dla Catherine Wheel. Taki jest moje wrażenie po nie jednym wysłuchaniu. Zaledwie 6 numerów, ale każdy tak przecudnie nawiązujący do alternatywnego rocka lat 90, że Catherine Wheel jest dla mnie pierwszym skojarzeniem. Oczywiście można usłyszeć wpływy i Dinosaur Jr. czy Swervedriver (którzy w tym roku powrócili wydając po 18 latach nowy album) ale zostawię to osobistym wrażeniom. Kto pamięta tamte lata poczyje się znów młodo, a tym, którzy nie mieli styczności z gitarami tamtej epoki, jedynie mogę polecić ten mini-album, jako odskocznię od elektronicznych obwodów (seryjnie) drukowanych i w szczególności polskiego pop-rocka, który szcza na słuchacza ze stacji radiowych, obrażając (nie tylko mój) gust i wyczucie smaku.

Wydawnictwo jest sklasyfikowane jako EP (extended play) i ukazało się jedynie w formie cyfrowej jak i … na kasecie magnetofonowej (mam ich cały karton na strychu, tylko magnetofon mi gdzieś wcięło…).

PS.
Cykl [Bocznica] sporadycznie będzie odsyłał do muzyki nie związanej z elektroniką, do gitar snujących głównie post-rockowe i shoegazowe nastroje.

http://listen.tidal.com/album/45130866
http://www.deezer.com/album/10128922
https://play.google.com/store/music/album/Teenage_Wrist_Dazed?id=Baxkaxxns4n2pzehwnths4dba7q
https://itunes.apple.com/us/album/dazed-ep/id986241149

Skomentuj

